ققنوس14

غزل ناتمام2

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲ ب.ظ

( . . . )

شـاعــری دربــاریــم امــا فــقــط دربــار تو

کاش لایق باشد این اشعار من،اشعار تو

کاش من بودم وتوصورت به صورت روبه رو

آیــنـــه در آیــنـــه ، تــکــرار من تــکــرار تو

خـوب بـا سـوزانـدنم بازار گرمی می کنی

گـرم تـر هـم مـی شـود بـا زار من بـازار تو

می نویسم خط بزن،می خوانمت حاشابکن

این چنین زیباتر است اقـرار من : انـکـار تو

  • ۹۲/۰۴/۲۵
  • محمد قائمی راد

نظرات  (۸)

  قطره قطره می شوم از سوز دل، چون شمع، آب

  من سواک فی الملامه : " کو وفای یار تو؟ "

پاسخ:
ماشاء الله شمابرای هرشعریک بیت داریدکه اضافه کنید!
  • میثم تمار
  • سلام

    خیلی جالب و با لحنی زیبا و وزنی درخور و قافیه ای مناسب و همچنین با رعایت قواعد شعری و آرایه های ادبی بسیار نغز و لطیف...

    انصافا حالیدم!!!

    دم شما گرم... احسنت

    پاسخ:
    خیلی ممنون لطف دارید
  • تنهاتر از تنها...
  • من دعا می کنم ولی خودت هم باید بخوای!
    (البته برای اینجور شعر گفتن ها، شاعر باید مورد عنایت حضرت هم قرار بگیره که بتونه آنچنان که در شأن حضرت باشه شعر بگه.)
    أجرکم عند الله
    **********************************************************
    پیشاپیش میلاد امام حسن(علیه السلام) را به همه دوستان تبریک میگم و به همین مناسبت سه شنبه شب، شب شعر طنزی در وبلاگم برقرار هست از دوستان دعوت می کنم تشریف بیارن و ما رو از شعر طنزشون محروم نکنن.

    پاسخ:
    درسته
    تشکر
  • محمد حسین مرادی
  • سلام
    مثل همیشه عالی

    گرم تر هم می شود با زار من بازار تو
    پاسخ:
    خیلی ممنون
  • پیشنهادی شاعرانه از زبان یک شاعر
  • بخشی از خاطره شاعر عزیز محمد مهدی سیار از  گفتگو با دکتر شفیعی کدکنی:

    ...با او تا کتابفروشی های روبروی دانشگاه همقدم می شویم و جمعیت کم کم، کم می شود. موقع خداحافظی یک "حق السکوت" پیشکش می کنم و او همانجا در پیاده رو غزل اول کتاب را می خواند و وقتی می شنود الان نیمایی هم کار می کنم می گوید: راه درست همین است، تو میتوانی در قالبهای نو موفق باشی که تجربه کلاسیک داشته ای...

    منبع:
    وبلاگ شخصی محمدمهدی سیار
    http://mmsayyar.blogfa.com
    پاسخ:
    خیلی ممنون ولی اگرمنظورتون همچین توصیه ای به من هست باید عرض کنم ترجیح می دم غزل بگم!
    سلام، سبک شعریت خیلی شبیه فاضل نظری شده!
    الفاظ و آرایه های اشعارت خیلی خوبه ولی به مضمون شعر باید توجه بیشتری داشته باشی.
    موفق باشی انشاالله.
    پاسخ:
    تشکربابت تذکرتون ولی من به دوستان گفته بودم که بعدانتخابات اگربخوام غیرازعاشقانه بگم مضامینم خیلی جالب درنمیاد!
    ولی سعی می کنم . . .
  • تهنا تر از تنها...
  • سلام

    با کمال احترام به دوست عزیزمون"سلام" ولی همون چیزی که شاعر استفاده کرده دلنشین تره. البته این نظر منه ممکنه خود شاعر نظرش این نباشه.

    به نظرم اگه روی مصرع دوم بیت اول تجدید نظر کنی شعرت بهتر میشه چون توی این مصرع یه کمی محتوا فدای لفظ شده. اگه تغییر کلمه قافیه سخته کل مصرع رو عوض کن. 

    در کل شعر خوبی بود.

    ممنون از اینکه از وبلاگم بازدید کردی!

    ***********************************************************

    نکته: ولادت امام حسن (علیه السلام) نزدیکه، امیدوارم به این مناسبت هم شعر بسرایی!! 

    پاسخ:
    دعاکنیدتوفیق بشه
    این چنین زیباتر است اغراق تو: انکار من
    پاسخ:
    شاید!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی